رونمایی از اولین داشبورد تخصصی انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان

از اولین داشبورد تخصصی انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با حضور "عباس صدریان فر"، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، "فراز رابعی"، رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ و مدیران عامل نیروگاه های برق‌آبی خوزستان در رصدخانه آب و انرژی رونمایی شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “عباس صدریان فر” مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت موضوع رصد و پایش شاخص های کلیدی منابع آب و انرژی، گفت: وجود ظرفیت بزرگ برق‌آبی و پتانسیل کمک به مدیریت شبکه برق کشور در شرایط پیک مصرف از یک طرف و لزوم رفع تعارض در مدیریت و بهینه سازی تولید انرژی و حفظ ذخایر آبی استان از طرف دیگر باعث شده که پایش، ارزیابی و بهینه سازی تولید انرژی برق‌آبی به موازات مدیریت منابع آب استان در سازمان آب و برق خوزستان از درجه اهمیت بالایی برخوردار شود به طوری که این مساله در مجموعه وزارت نیرو منحصر به فرد می باشد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: از آنجا که این سازمان متولی بیش از هفت هزار و ۹۵ مگاوات انرژی معادل حدود ۵۷ درصد انرژی برقابی کشور را بر عهده دارد، لذا لازم بود به منظور پایش این فعالیت ها، تهیه و توسعه داشبورد تخصصی انرژی در دستور کار رصدخانه آب و انرژی ، بعنوان پایلوت رصدخانه ملی آب ایران قرار گیرد که در حال حاضر این مهم با استفاده از توان کارشناسان متخصص سازمان و شرکت دانش بنیان، محقق گردیده است.

صدریان فر ضمن اشاره به بحران خشکسالی اخیر، گفت: همکاران آب و برق جمله “ما می‌توانیم” را دوباره اثبات کردند و با تلاش مضاعفی که انجام شد توانستند در این بحران خشکسالی، آرامشی ایجاد کنند که این مایه مباهات است.

فراز رابعی، رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ نیز در این رونمایی ضمن قدردانی از تلاش های سازمان آب و برق خوزستان گفت: تولید داشبوردهای مدیریتی در رصدخانه آب و انرژی در زمان کم و با هزینه اندک نمونه یک کار جهادی است و دسترسی به این اطلاعات برای مدیریت بسیار کاربردی است.

وی افزود: راهبری و مدیریت آگاهانه در سایه دسترسی به داده های دقیق، صحیح و به موقع امکان پذیر است که عکس العمل سریع و به موقع را در شرایط حساس نیز در پی خواهد داشت.

رابعی گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگی که بین کارشناسان این حوضه و سازمان آب و برق خوزستان وجود دارد، ان شاالله در آینده نزدیک داشبورد های تخصصی نظیر “داشبورد منابع و مصارف حوضه کارون بزرگ” که با همکاری مشترک تهیه شده، آماده رونمایی خواهد بود.

داشبورد تخصصی انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی که با همکاری مدیریت بهره برداری نیروگاه ها تهیه شده است شامل  اطلاعات تولید انرژی از قبیل مگاوات، مگاوار، حجم آب معادل خروجی، حجم آب معادل تولید، برنامه تولید، میزان انحراف از برنامه و تولید، تعداد استاپ و استارت واحدهای نیروگاهی، شاخص هایی نظیر MTTF,MTTR,MTBF است به طوری که مدیران ارشد بر اساس مشاهده و تحلیل  این شاخص ها می توانند مدیریت بهینه انرژی را انجام دهند.

کد خبر: 140
  تاریخ خبر : یکشنبه 30 مرداد 1401
 ظاهری
 578

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 863
  • شناسه IP شما : 18.215.15.122

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)