مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

محدودیت کشت، فرادستگاهی است

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در همایش مدیریت خشکسالی که با حضور مدیران استان، نمایندگان کشاورزان، شیوخ و بزرگان قوم در سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد با اشاره به اینکه حل مسائل کشور بدون حضور مردم امکان پذیر نیست؛ گفت: تنها با حضور ذینفعان و ذیمدخلان می توان تصمیم سازی کرد به همین منظور ما امروز میزبان شیوخ منطقه و نمایندگان کشاورزان هستیم از این جهت این همایش با نشست های اداری متفاوت است.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ عباس صدریان فر گفت: هیچ تصمیمی نباید از مردم پوشیده باشد و تمام کوشش ما بر این است که از توان تصمیم گیری بزرگان قوم بهره ببریم. تمام تلاش ما بر این است که اتفاقات تلخ گذشته در موضوعات مربوط به آب مجددا تکرار نشود. اگر با مردم یکدل باشیم طبیعتا مردم نیز در کنار مسئولان خواهند بود.

وی تاکید کرد: مشکلات خشکسالی و کمبود آب صرفا گریبان گیر کشاورزان خوزستانی نیست بلکه در مسئولیت های پیشینی که در وزرات نیرو داشتم شاهد بودم که این مشکلات حتی در شهرهای شمالی کشور و بین حوضه های مختلف آبی نیز به جد وجود دارند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اظهار اینکه اولویت ما تامین آب شرب است تاکید کرد: به غیر از توجه به تامین آب شرب شهروندان در فصول گرم سال باید آمادگی این را هم داشته باشیم که اگر در پاییز بارندگی کافی وجود نداشت، بتوانیم آب شرب شهروندان را تامین کنیم.

صدریان فر محدودیت های کشت را در حوزه کارشناسی فرادستگاهی معرفی کرد و گفت: تصمیمات مربوط به منابع و مصارف آب در خوزستان توسط دستگاه های متعدد اخذ می شود و سازمان آب و برق خوزستان به عنوان مجری تصمیمات انجام وظیفه می کند و تنها تصمیم گیرنده نیست.

وی نسبت به مصرف خارج از برنامه کشاورزان حوضه کرخه و استفاده از پمپ های غیرمجاز هشدار داد و افزود: اگر در مسیر سد کرخه تا دشت آزادگان یک کشاورز پمپ آب خود را روشن کند، بدون شک مردم یک روستا در پایین دست رودخانه و یا دام های سنگین دامداران تشنه خواهند ماند.

کد خبر: 124
  تاریخ خبر : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
 ظاهری
 681

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 1,759
  • شناسه IP شما : 3.149.234.251

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)