بازدید مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تاسیسات آبی سازمان آب و برق خوزستان

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در سفر به خوزستان به همراه جمعی از مسئولین کشوری و استانی ،ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی از تاسیسات سازمان آب و برق خوزستان بازدید کردند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،محمد جوانبخت مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سفر به خوزستان به همراه سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه کشور،آقارضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان،سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ضمن بازدید از سد کرخه و بررسی آخرین وضعیت این حوضه آبریز،از دیگر تاسیسات آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

بازدید از ایستگاه پمپاژ w2 بعنوان یکی از بخش های پروژه بزرگ آبرسانی غدیر،اولین مقصد سفر مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به خوزستان بود.پروژه احداث ایستگاه پمپاژ w2 به ظرفیت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه و خط انتقال آن با قطر ۲۴۰۰ میلی متری تا ایستگاه پمپاژ ام الدبس به طول ۷۴ کیلومتر یکی از پروژه های سه گانه طرح میان مدت طرح آبرسانی غدیر می باشد. هدف از اجرای این طرح جایگزینی آب رودخانه دز به جای رودخانه کرخه به عنوان منبع تامین أب طرح آبرسانی غدیر می باشد. با اجرای این طرح کیفیت آب شهرهای هدف طرح آبرسانی غدیر( اهوار، أبادان، خرمشهر ، دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه) افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

حضور در سد کرخه و بررسی آخرین وضعیت منابع آبی پشت این سد از دیگر برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئت همراه بود.ورودی این سد از ابتدای سالِ آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و تراز سطح آب مخزن سد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۰ متر پایین‌تر و از نظر حجمی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کمتر است.این شرایط سبب شده است تا امکان کشت تابستانه در مناطق پایین دست این سد وجود نداشته باشد تا در تامین آب آشامیدنی مردم منطقه خللی ایجاد نشود.

حضور در ایستگاه پمپاژ فتح المبین و بررسی آخرین وضعیت این ایستگاه از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به خوزستان بود.

کد خبر: 127
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 24 خرداد 1401
 ظاهری
 714

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 1,183
  • شناسه IP شما : 54.167.52.238

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)