عزم سازمان آب و برق خوزستان برای فراهم‌سازی فضای امن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیر گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، تفاهم‌نامه‌‌ای با هلدینگ هکتا که از بزرگترین هلدینگ‌های گردشگری کشور و وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، منعقد شد و خوشبختانه به مشارکت در حوزه گردشگری آبی در اماکن تابعه سازمان آب و برق خوزستان علاقمند هستند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آّب و برق خوزستان؛"محمدامین ایزدجو" در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، اظهار داشت: در این نمایشگاه بیشترین تمرکز ما بر ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اماکن گردشگری آبی سازمان آب و برق خوزستان بود که بیشترین گستردگی را در سطح استان دارا هستند. اغلب این اماکن در کنار سدها و تعدادی نیز در کنار رودخانه‌ها قرار دارند که مالکیت آن متعلق به مجموعه آب و برق خوزستان است و شامل ساختمان‌ها و تاسیساتی است که در حال حاضر بهره‌برداری نمی‌شود و یا اینکه  کاربرد گردشگری ندارند.

وی با بیان اینکه در راستای مولدسازی اموال و اماکن دولتی، یک سری اماکن ما که اکنون استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شود، به امکان مولد تبدیل می‌شوند. این امر شایسته باعث ایجاد اشتغال پایدار، ارزش‌افزوده برای این دارایی های دولت و توسعه مناطق محروم مجاور این اماکن خواهد شد.

مدیر گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: با رویکردی که در سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در سازمان آب و برق خوزستان وجود دارد، بنا نیست این سازمان پروژه‌های گردشگری را از ابتدا تا انتها خود انجام دهد، بلکه ما زیرساخت‌ها را آماده می‌کنیم و تکمیل پروژه را به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار واگذار می‌کنیم که آن‌ها تکمیل و بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: دوره تکمیل و بهره‌برداری‌ این پروژه ها، معمولا طولانی مدت است که اغلب از 10 سال تا 20 سال بسته به حجم سرمایه‌گذاری و نرخ بازگشت سرمایه ادامه دارد. توافق مشترک پیرامون این مدت زمان با سرمایه گذار را طی یک قرارداد انجام می‌دهیم، یعنی همان روز اول که سرمایه‌گذار برنده فراخوان سرمایه‌گذاری می‌شود، می‌داند که قرار است مثلأ طی بیست سال در این مکان فعالیت گردشگری انجام دهد و با قراردادی که در ابتدای کار مورد توافق طرفین قرار می‌گیرد، فعالیت کند. با این قرارداد این تضمین وجود دارد که طی این بیست سال، سرمایه‌گذار با خیال راحت، به فعالیت خود بپردازد و تلاش لازم را برای سرمایه‌گذاری، بهره برداری و بازاریابی خدمات خود انجام دهد.

محمدامین ایزدجو عنوان کرد: حضور ما در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته خوب بود. مجموعه‌ها و اشخاص متعددی از غرفه سازمان آب و برق خوزستان بازدید داشتند و مذاکرات خوبی با آنها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری انجام شد. از جمله هلدینگهای گردشگری که از غرفه ما بازدید کردند، هلدینگ هگتا که بزرگترین هلدینگ‌ گردشگری کشور و وابسته به سازمان تامین اجتماعی است، بود. مدیران این هلدینگ برای مشارکت و سرمایه گذاری در شهرک گردشگری گدار ابراز علاقه نمودند و در طول مذاکرات یک تفاهمنامه اولیه با مدیرعامل این هلدینگ منعقد شد. همچنین با سایر هلدینگ‌ها و مجموعه‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفت که لازم است طی روزها و ماه های آینده پیگیری شود.

مدیر گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: ارتباطات برقرار شده و مذاکرات انجام شده با شرکتهای سرمایه گذاری دستاورد اصلی ما از شرکت در این نمایشگاه است که افق جدیدی پیش روی ما گشوده شد و می بایست طی روزها و ماه های آینده با پیگیری مستمر و مؤثر، هدف خود که همانا مولدسازی و واگذاری اماکن گردشگری حاشیه تأسیسات و منابع آبی به مردم و سرمایه گذاران شایسته و دارای اهلیت است، را جامه عمل پوشانیم.

کد خبر: 193
  تاریخ خبر : دوشنبه 24 بهمن 1401
 ظاهری
 340

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 345
  • شناسه IP شما : 54.152.5.73

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)