فراخوان نخستین جشنواره «آب و رسانه» در شرکت منابع آب ایران

دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری «آب و رسانه» در شرکت مدیریت منابع آب ایران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، نخستین جشنواره سراسری «آب و رسانه» با عنوان «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» ۲۳ خردادماه جاری طی فراخوانی اهل قلم و رسانه را به تدبر و تعمقی دوباره در مسائل مبتلابه مایه حیاب بخش «آب» فراخواند تا در قالب‌های متعدد اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی اهمیت آب را در اقلیم عمدتاً خشک و نیمه خشک سرزمین پهناور ایران بار دیگر به تصویر کشیده و همگان را به تلاش و مشارکتی مضاعف در مدیریت و بهره‌برداری از منابع محدود آبی کشور دعوت کنند.

این جشنواره توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در رشته‌های گزارش خبری، تیتر، مصاحبه و گفت‌وگوی تفصیلی، یادداشت و سرمقاله، عکس و گزارش تصویری، طنز و کاریکاتور، گزارش ویدئویی و صوتی (رادیو و تلویزیون)، محصولات چندرسانه‌ای (اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فتوکلیپ) برای دریافت آثار فراخوان داده است.

بر این اساس ۸ محور با موضوعاتی چون وضعیت برداشت آب از منابع زیرزمینی و ضرورت تغییر در آن، تغییر اقلیم و ضرورت انطباق با کم‌آبی و ارتقای بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی با اتکا به شیوه‌های بهره‌ورانه اقتصاد، معیشت و تغییر در روند مصرف آب در بخش کشاورزی، رویکردهای حکمرانی آب در کشور و مسیرهای تغییر برای بهبود حکمرانی، جایگزینی آب‌های نامتعارف در بخش شرب و کشاورزی و جایگزینی آن با منابع ارزشمند سطحی و زیرزمینی، تجربیات حکمرانی آب در دیگر کشورها و راهکاری برون‌رفت از چالش‌های موجود، تامین آب شرب و چالش‌های آن برای آبرسانی به کلانشهرها و روستاهای کشور آب در برنامه‌های توسعه کشور و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه و سرانجام ا‌قتصاد پساب و جایگزینی آن در بخش صنعت و کشاورزی صنعتی، دستمایه تولید آثار ارزشمند اصحاب رسانه قرار گرفت.

بر اساس فراخوان جشنواره، آثاری که از ۲۷ خرداد تا ۲۷ مرداد  ۱۴۰۲تهیه و منتشر شده باشند، می‌توانند از طریق ارسال و بارگذاری در وب‌سایت اختصاصی به آدرس https://event.nww.ir/ به رقابت در این جشنواره بپردازند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت به برگزیدگان اول تا سوم در هر رشته جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

بر این اساس، دبیرخانه جشنواره سراسری آب و رسانه از امروز سوم تیرماه با هدف مدیریت و انجام فعالیت‌های اجرایی جشنواره، همکاری با کمیته علمی، تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی و همچنین پاسخگویی به پرسش شرکت کنندگان، آغاز به کار کرده است.

زمان انتخاب اولیه آثار برای ارائه به هیئت داوران تا ۱۵ مهر، داوری و انتخاب آثار برگزیده تا ۳۰ مهر و برگزاری اختتامیه جشنواره در اوایل آبان ۱۴۰۲ است.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره جهت طرح پرسش‌های مطرح می‌توانند با همکاران دبیرخانه در شرکت منابع آب ایران به شماره تلفن‌های ۴۳۶۸۰۰۲۴-۰۲۱ و ۴۳۶۸۰۰۳۰-۰۲۱ (آقای اسکویی و خانم ناظمی نیا) تماس حاصل کنند.

 
کد خبر: 211
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 3 مرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 3 مرداد 1402
 ظاهری
 147

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 442
  • شناسه IP شما : 18.190.152.38

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)