مرکز رشد و نو آوری در سازمان آب و برق خوزستان افتتاح می شود

مدیر نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان از بازگشایی مرکز رشد و نو آوری در این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، داریوش بهارلویی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در دو سال گذشته سیاست های وزارت نیرو بر پایه سخنان مقام معظم‌رهبری که برای همه مقامات و مسئولین کشور مبتنی بر لزوم توجه به رشد تولید و تولید دانش بنیان بوده، برنامه ریزی شده است.

بهارلویی اشاره کرد: به منظور تحقق شعار سال گذشته و امسال که در یک محور قابل توجه هستند، به زودی با حضور مدیر عامل سازمان و رئیس پارک علم و فناوری استان شاهد بازگشایی مرکز رشد و نو آوری در سازمان آب و برق خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به شرکت های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد و شروع مذاکرات برای انجام قرارداد های تحقیقاتی با شرکت های دانش بنیان، بیانگر این است که اهداف تحقیقاتی سازمان در همکاری با این شرکت ها سمت و سوی مناسبی پیدا کرده است.

بهارلویی ادامه داد: امضای تفاهم نامه های همکاری با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری صورت گرفته و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاههای مرجع و پژوهشگاه های مهم دیگر نیز در حال انجام است که اطلاع رسانی خواهد شد‌.

وی در خصوص عمده فعالیت های مرکز نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش های کاربردی تصریح کرد: برگزاری جلسات با نخبگان و اساتید دانشگاهی، مدیر عاملین شرکت های دانش بنیان، حمایت از ایده های برتر و همسو کردن اهداف و بستر سازی های مورد نیاز به منظور رفع موانع، ایجاد شفافیت و گسترش همکاری و ایجاد ظرفیت های مورد نیاز در جهت رشد توسعه، رشد فنون و پژوهش های خلاقیت محور از جمله فعالیت های این مرکز است.

بهارلویی اضافه کرد: امسال با توجه به هدفی که شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران تعریف کرده است بر روی ساخت اول و بومی سازی قطعات و تجهیزات فنی، مهندسی معکوس و بهینه سازی قطعات مورد نیاز در صنعت آب و برق نیروگاهی تمرکز کرده و با سد ها و شرکت های بهره بردار جهت معرفی زمینه های تحقیقاتی، تشریح اهداف و ایجاد بستر های موجود برای حمایت جلساتی برگزار کرده و طرح هایی در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم به همه بخش های فنی سازمان و شرکت های تابعه این خدمات را ارائه دهیم تا از شرایط و فرصتی که دولت فراهم کرده منتفع شوند. بهار لویی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال با انجام اقدامات مفید، به سهم خود در رشد تولید که به مهار تورم ختم می شود نقش موثری را ایفا کنیم.

کد خبر: 226
  تاریخ خبر : یکشنبه 12 شهریور 1402
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 12 شهریور 1402
 ظاهری
 278

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 2,734
  • شناسه IP شما : 3.134.77.195

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)