بازدید مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان از پروژه های آبرسانی به شوشتر/ تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان

مدیر عامل سازمان آب و برق استان در معیت استاندار خوزستان از پروژه های آبرسانی به شهرستان شوشتر بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان از تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در خصوص اجرای طرح آبرسانی به شوشتر خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان فر در سفر به شهرستان شوشتر در معیت استاندار خوزستان از پروژه های آبرسانی به شهرستان شوشتر بازدید و در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

وی در حاشیه این سفر در خصوص اقدامات در دست اجرا و اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود کیفیت آب شرب در شهرستان شوشتر اظهار کرد: پیرو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان مبنی بر تکمیل و اجرای طرح های آبرسانی به این شهرستان توانستیم در کمتر از زمان مقرر شده قسمت های مختلف این طرح را تکمیل و به بهره برداری برسانیم که بیانگر اقدامات جهادی در جهت تحقق اهداف سفر رئیس جمهور مردمی و رضایتمندی شهروندان است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اهمیت دولت خدمتگزار سیزدهم به موضوع آبرسانی، بیان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خوزستان موفق شدیم آبگیر و تصفیه خانه شهرستان شوشتر با ظرفیت ۲۵ هزار متر مکعب را به بهره برداری برسانیم.

وی اشاره کرد: یکی دیگر از نگرانی های مردم این شهرستان تامین آب شرب شرق شوشتر بود که یک خط فلزی ۷۰۰ میلی متری را جایگزین خط قدیمی که نشتی های زیادی داشت کردیم که این کار در محدوده شهری با وجود موانعی زیادی همچون کابل های نوری، انشعابات آب و فاضلاب و برق و بیش از ۱۲۰ انشعاب متعدد، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.

وی ادامه داد: مقرر شده بود طرح بزرگ آبرسانی خط فلزی ۷۰۰ میلی متری آب شرب شوشتر در مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد اما با تلاش فراوان این پروژه بزرگ‌ هم اکنون با ۹۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در مدت ۶ ماه در آستانه بهره برداری است که اقدامی ارزشمند و نتیحه یک کار جهادی است.

صدریان فر در خصوص پروژه آبرسانی خط ۷۰۰ میلی متری آب شرب شوشتر تشریح کرد: این پروژه متشکل از دو بخش عمده احداث ساختمان و تجهیزات مربوط به مجموعه چاه های کف علی و انتقال خط لوله فولادی ۷۰۰ میلی متری به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متری است که در حال حاضر در انتهای خط و در خیابان فخاری در حال انجام لوله گذاری های پایانی است و در هفته آینده آب اندازی خواهد شد.

وی در خصوص ثمرات این طرح برای شهرستان شوشتر یاد آور شد: با اتمام این پروژه امکان انتقال ۴ هزار متر مکعب آب در شبانه روز از مجموعه چاه های کف علی و تصفیه خانه اضطراری شوشتر به مخازن گلزار فراهم می شود که با این اتفاق دیگر شاهد افت فشار در شبکه های شهری و آب و فاضلاب نخواهیم بود همچنین با بهره برداری از این طرح حدود ۱۶ هزار متر مکعب به ظرفیت ذخیره سازی شهرستان افزوده شده و بجز شهر شوشتر ۱۲ روستای تابعه نیز از مزیت استفاده از آب پایدار و پاک بهره مند خواهند شد.

صدریان فر گفت: اشکالات دو مخزن بتنی با ظرفیت هر کدام ۸ هزار متر مکعب مرتفع شده که با اتمام خط لوله ۷۰۰ میلی متری مشکل فشار آب در شرق شوشتر و ۱۲ روستای تابعه مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص دیگر اقدامان صورت گرفته در این شهرستان تشریح کرد: حدود یک پنجم از ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه رودخانه کارون در شوشتر قرار دارد.

صدریان فر افزود: پروژه های خوب و مهمی از گذشته توسط سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو اجرا شده است؛ پروژه آبرسانی به اراضی شهید قلی پور یکی از پروژه های قدیمی سازمان امور عشایر است که به دلیل اینکه سالها بدون متولی بهره برداری رها شده بود با وجود اینکه جزء تکالیف و وظایف وزارت نیرو نبود ولی برای کمک به مردم منطقه از ۵ ماه گذشته برای آبرسانی به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از این اراضی، تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه پمپاژ را خریداری کرده و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و امیدواریم ظرف مدت ۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به دو پروژه در حوضه مهندسی رودخانه خاطر نشان کرد: از چند هفته گذشته ماشین آلات نورد نیاز جهت لایروبی جزیره روبروی شهرک اندیشه به منظور جلوگیری از فرسایش ساحل رودخانه را به محل اعزام کردیم و لایروبی در حال انجام است هرچند به نظر کارشناسان امر، علی اصلی فرسایش ساحل رودخانه روان آب ها و فاضلابی است که در منطقه وجود دارد که امیدواریم به همت مسئولین ذی ربط ساماندهی شود.

صدریان فر در خصوص اقدامات صورت گرفته در مرقد علامه شیخ شوشتری به عنوان یکی از بازه های فرسایشی مهم در رودخانه های استان، عنوان کرد: از ماه های گذشته مطالعات آن انجام شده و پیمانکار پروژه انتخاب شده است و به زودی عملیات اجرایی تثبیت ساحل فرسایشی مرقد علامه شیخ شوشتری انجام خواهد شد که امیدواریم موجب احساس رضایتمندی در زائرین مشتاق شود.

کد خبر: 249
  تاریخ خبر : دوشنبه 24 مهر 1402
 ظاهری
 241

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 123
  • شناسه IP شما : 3.15.190.144

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)