مسائل حوضه آبی سد تنظیمی انحرافی رامشیر بررسی شد

استاندار و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان باحضور در شهرستان رامشیر، از سد تنظیمی انحرافی رامشیر بازدید و شرایط سد و وضعیت شبکه‌های آبیاری در این محدوده را بررسی کردند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ "عباس صدریان‌فر" در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان رامشیر؛ اظهار کرد: در بازدید امروز استاندار خوزستان از سد تنظیمی انحرافی رامشیر، شرایط سد و وضعیت شبکه‌های آبیاری در این محدوده بررسی شد.

وی افزود: در این محدوده 22 هزارهکتار اراضی زیر شبکه وجود دارد که 11 هزارهکتار آن در ساحل راست و 11 هزارهکتار دیگر آن در ساحل چپ قرار دارد، حدود 6 هزارهکتار هم کشت سنتی کشاورزی انجام می‌دهند که در مجموع 30 هزارهکتار تحت پوشش این شهرستان قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در سال گذشته به دلیل مدیریت خوب در تامین آب این اراضی، حدود 19 هزارهکتار از اراضی تحت پوشش قرار گرفتند که این اقدام نسبت به سال‌های گذشته یک رکورد بوده و برای همکاران ما در حوزه شهرستان رامشیر جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: در ادامه بازدید، شرایط سد تنظیمی انحرافی رامشیر و دیگر تاسیسات مانند کانال‌ها و زهکش‌ها برای آمادگی در برابر سیلاب‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های لازم در این خصوص انجام شد.

عباس صدریان‌فر عنوان کرد: از عملیات خاک‌برداری و احداث زهکش ساحل راست شهرستان رامشیر که به تازگی عملیات اجرایی آن آغاز شده بازدید و توصیه‌های لازم انجام و مقرر شد 15 کیلومتر زهکش در ساحل راست رامشیر احداث شود که پیمانکار مشغول به کار است که انشاالله به محض دریافت اعتبارات آتی بقیه عملیات را آغاز می‌کند، بحث دیگر مطالعات زهکش ساحل چپ هم جزء خواسته‌های مسئولین شهرستان بود که قرار شد همکاران ما بررسی کنند.

وی در پایان مطرح کرد: یکی دیگر از خواسته‌های مسئولین شهرستان، لایروبی انهار و رودخانه‌های محدوده شهرستان بود که یک دستگاه بیل میکانیکی به مدت یک ماه در اختیار قرار داده شد تا با تشخیص فرمانداری، برای مسائل مورد نیاز  استفاده شود.

کد خبر: 253
  تاریخ خبر : شنبه 29 مهر 1402
 ظاهری
 178

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 5,957
  • شناسه IP شما : 13.58.82.79

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)