بازدید معاون راهبری شبکه برق ایران از سد و نیروگاه دز

معاون سد و نیروگاه سازمان آب وبرق خوزستان از بازدید معاون راهبری برق کشور به همراه جمعی از مسئولین مدیریت شبکه برق کشور و سازمان آب و برق خوزستان از این سد و نیروگاه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، یحیی مرادی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بررسی ها و پیش بینی های صورت گرفته و نیاز به رشد چشمگیر برق مصرفی در شبکه برق کشور در تابستان ۱۴۰۲، جلسات فنی متعددی به صورت مستمر در جهت تغییر فرآیند بهره برداری نیروگاه ها و تمهیدات لازم صورت گرفت که موجب استفاده از ۳۷ واحد نیروگاهی با حداکثر توان قابل تولید و در نتیجه منجر به کسب شاخص هایی از جمله افزایش تولید انرژی بیش از ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته ، ۷۴ درصد مشارکت در تولید لحظه ای پیک شبکه و ۹۸ درصد مشارکت در کنترل فرکانس شد.

وی افزود: به همین منظور معاون راهبری شبکه برق ایران در سفر به استان خوزستان ضمن قدردانی از مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و همکاران مرتبط در این امر از سد و نیروگاه دز بازدید کرد و در جلسه هم اندیشی که در مرکز رصد خانه آب و انرژی سازمان برگزار شد، حضور یافت.

مرادی تصریح کرد: مهدی مقیم زاده در بازدید میدانی از دریاچه و تاسیسات سد و نیروگاه دز، که با همراهی بلیغ، مدیر پشتیبانی و برنامه ریزی، کوچک محسنی، معاون پشتیبانی و برنامه ریزی و جمشیدی، مدیر مرکز کنترل راهبری برق کشور  به همراه جمعی دیگر از مسئولین صورت گرفت، از زحمات مسئولین و کارکنان این نیروگاه برای اجرای برنامه های مدون در بخش های نگهداری، تولید و بهره برداری، تعمیرات و گذر از شرایط سخت پیک بار تابستان ۱۴۰۲ قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: در این بازدید، سعید رئوفی نسب، مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز، گزارشی از وضعیت سد و نیروگاه دز و پروژه های در حال انجام این مجموعه را ارائه کرد.

لازم به ذکر است؛ مصطفی معصومی، مدیریت رصد­خانه آب و انرژی­ نیز در جلسه ای که با حضور معاون راهبری برق کشور برگزار شد، ضمن بیان سیاست­ گذاری ­ها و خط­ مشی سازمان آب و برق خوزستان به­ بیان آخرین وضعیت از سامانه ­ها­، داشبوردها و جایگاه رصدخانه در سطح ملی پرداخت و با توجه به ­حضور مدیران عامل نیروگاه­ها­، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاه­ها­، معاون منابع جامع آب­ و مدیریت بازار برق در این جلسه، ضمن بیان توانمندی ­ها­ در خصوص چالش ­ها و مشکلات مرتبط با شرکت مدیریت شبکه برق کشور­، بحث و تبادل ­نظر کردند.

در پایان جلسه معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق کشور با تقدیم تقدیرنامه از مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و همکاران وی تشکر کرد.

کد خبر: 258
  تاریخ خبر : شنبه 6 آبان 1402
 ظاهری
 229

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 5,613
  • شناسه IP شما : 18.219.14.63

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)