طرح ملی دانش آموزی داناب در خوزستان با نواختن زنگ آب در مدارس افتتاح شد

با حضور جمعی از دانش آموزان و مسئولان سازمان آب و برق خوزستان، طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) و گسترش سواد آبی افتتاح و زنگ آب نواخته شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،مهدی عظیمی فر مدیر روابط عمومی و رییس کمیته سواد آبی استان، در این مراسم افتتاحیه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه آب اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیران بخش آب می توانند به فرهنگ سازی در این زمینه کمک شایانی کنند.

عظیمی فر با بیان اینکه در کشور با چالش منابع آب روبرو هستیم، گفت: متاسفانه عدم مدیریت درست مصرف آب در گذشته، اکنون ما را با چالش های جدی مواجه کرده است که باید با برنامه ریزی،منابع موجود را برای نسل آینده حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار برون رفت از چالش آب، آگاهی و اطلاع رسانی به آحاد مردم جامعه است.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی و همکاری منحصر به فردی که در سطح استان استان بخصوص مدارس وجود دارد نتایج مثبتی از طرح داناب به دست آورده ایم.

رئیس کمیته سواد آبی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی درخصوص مصرف بهینه آب به نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: به روش های مراقبت و صرفه جویی آب، سواد آبی گفته می شود و وظیفه دانش آموزان ما تبدیل سواد آبی به فرهنگ صحیح مصرف آب به خانواده ها و جامعه است.

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت: طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی طرحی نظام مند برای آموزش و مشارکت دانش آموزان در راستای گسترش فرهنگ صحیح حفاظت از منابع آب بویژه آب های زیرزمینی است.

عظیمی فر بیان کرد:جامعه هدف این طرح، دانش آموزان به عنوان آینده ‌سازان کشور هستند که مسئولیت صیانت از آب و کمک به پیشبرد این امر را در جامعه بر عهده دارند و در این طرح بالغ بر ۶۰۰ دانش آموز خوزستانی در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در پوشش آموزش های این طرح قرار می گیرند.

در این مراسم متخصصان رصدخانه آب و انرژی سازمان آب وبرق خوزستان آموزش های لازم در زمینه چرخه آب و چالش های منابع آب بخصوص آب زیر زمینی را برای ۱۵۰ نفر از دانش آموزان بصورت تصویری ارائه کردند.

همچنین در این مراسم مسابقه علمی وانگیزشی در زمینه چالش های آبی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد.

توزیع بروشورهای سواد آبی و اصلاح الگوی کشت و همچنین معرفی همیاران آب پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر: 273
  تاریخ خبر : یکشنبه 14 آبان 1402
 ظاهری
 271

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 1,172
  • شناسه IP شما : 3.145.105.108

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)