راه اندازی ارتفاع سنج سد تنظیمی انحرافی کرخه پای پل

معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان از راه اندازی ارتفاع سنج سد تنظیمی انحرافی کرخه پای پل خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آرش محجوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: تجهیز نقاط درون شبکه ای با بهره برداری از ادوات سنجش دانش بنیان به منظور استفاده از ابزار تولید داخل در جهت عدم وابستگی به خارج از کشور و استفاده در رفع نیاز های اساسی و راهبردی و تجهیز نقاط سنجش درون شبکه ای به ابزار سنجش مناسب، که امکان تولید آن در کشور مهیا بوده و نیاز سازمان را در این خصوص تامین می کند، در دستور کار قرار گرفت.

محجوبی تصریح کرد: به منظور پیشبرد اهداف این طرح، وظیفه اجرائی نصب ادوات سنجش مورد نظر بر عهده ی احمدرضا میراب زاده، رئیس گروه اندازه گیری جریان آب در شبکه های آبیاری مدیریت بهره برداری از شبکه های آبیاری قرار گرفت.

داوود ممبینی، مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از تاسیسات آب در خصوص سیستم های سنجش نصب شده نیز در این خصوص افزود: با نصب و راه اندازی ارتفاع سنج سد تنظیمی انحرافی کرخه، این قابلیت به وجود آمده است که ارتفاع سنج مذکور بدون نیاز به برق و پنل خورشیدی با استفاده از باطری قلمی در مدت مناسب، ضمن ارسال ارتفاع دریاچه سد تنظیمی کرخه پای پل با دقت قابل قبول، تغییرات مفهومی برنامه ریزی شده خارج از برنامه زمانبندی را به سامانه هدف ارسال کند.

وی تصریح کرد: هزینه تهیه ارتفاع سنج وارداتی حدود ۳ میلیارد ریال است؛ در صورتی که ابزار نصب شده تولید داخل، تنها حدود دویست میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

احمدرضا میراب زاده، رئیس گروه اندازه گیری جریان آب در شبکه های آبیاری نیز ضمن قدردانی از کارکنان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری ناحیه شمال که در خصوص نصب، راه اندازی و کالیبراسیون این ادوات تلاش کردند، عنوان کرد: در گام نخست ضمن راه اندازی ارتفاع سنج سد کرخه پای پل، نقاط هدف مورد نیاز جهت تجهیز ادوات سنجش آب درون شبکه های آبیاری و زهکشی ناحیه شمال نیز شناسایی شد.

 

کد خبر: 341
  تاریخ خبر : شنبه 5 اسفند 1402
 گل گل جم
 65

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 34
  • شناسه IP شما : 18.118.0.240

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)