مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

طرح توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس 290 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس را 290 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ظهر امروز،وزیر نیرو در سومین برنامه کاری خود در سفر به خوزستان، ضمن بازدید از فاز اول طرح ایستگاه پمپاژ ام الدبس،چگونگی اجرای طرح توسعه این ایستگاه را مورد بررسی قرار داد. 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در مورد هدف از احداث ایستگاه پمپاژ ام الدبس گفت: فاز اول ایستگاه پمپاژ ام الدبس با ظرفیت چهار مترمکعب در ثانیه به منظور تامین میان مدت آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر از محل کانال پای پل و انتقال آن به مخازن متعادل کننده ام الدبس در سال 1392 مورد بهره برداری قرار گرفت و ظرفیت این ایستگاه به تدریج و پس از نصب و تکمیل تجهیزات الکترومکانیکال به 10 مترمکعب در ثانیه افزایش یافت. 

فرهاد ایزدجو از برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه این ایستگاه نیز خبر داد و گفت: با برنامه¬ریزی¬های صورت گرفته شده و در راستای بهبود شرایط عملکردی این طرح و همچنین انتقال آب منتقل شده از رودخانه دز (کانال W2 ) به مخازن فلزی ام الدبس در نظر داریم تا طرح توسعه این ایستگاه به ظرفیت 5 مترمکعب در ثانیه نیز اجرایی شود تا این میزان دبی جدید از طریق خط لوله فولادی به قطر 2000 میلیمتر و طول پنج کیلومتر به مخازن متعادل کننده  ام االدبس منتقل گردد.

 ایزدجو اعتبار مورد نیاز برای طرح توسعه این پروژه را 290 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای احداث ایستگاه پمپاژ آب به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه سازه های مختلفی از قبیل مخزن مکش به فرم لاگون ( شامل حوضچه و خاکریز محیطی)، ساختمان تلمبه خانه، کانال بتنی مکش، پست برق و سایر مستحدثات و هم چنین نصب تجهیزات الکترومکانیکال اجرایی خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای اجرای خط انتقال آب به طول پنج کیلومتر و قطر دو هزار میلیمتر ،  تهیه و اجرای پنج کیلومتر خط لوله فولادی به قطر دو هزار میلیمتر، اجرای حوضچه ها، نصب شیرآلات و متعلقات،پوشش داخلی و خارجی لوله ، سروصل و سایر موارد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: 35
  تاریخ خبر : شنبه 10 مهر 1400
 ظاهری
 179

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 3,462
  • شناسه IP شما : 18.223.205.61

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)