دومین کارگاه ارائه نتایج مطالعات ارتقاء بهره‌وری آب در آبزی‌پروری و روش‌های مالی جذب سرمایه‌گذار برگزار شد

رئیس گروه ارتقاء بهره‌وری و مصرف بهینه آب سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری دومین کارگاه ارائه نتایج مطالعات ارتقاء بهره‌وری آب در آبزی‌پروری و روش‌های مالی جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، خدیجه صانعی دهکردی با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از دومین کارگاه ارائه نتایج مطالعات ارتقاء بهره‌وری آب در آبزی‌پروری و روش‌های مالی جذب سرمایه‌گذار، ارائه دستاوردهای مطالعاتی سه ساله در زمینه نحوه استفاده از روش‌های نوین در جهت حفظ کمیت و کیفیت منابع آب شیرین و در عین حال توجه به توسعه عمودی تولید آبزیان در استان است.

وی افزود: در این زمینه استفاده از خردجمعی برای بررسی و چگونگی رفع موانع موجود در طرح‌های نوین مورد تاکید بوده و اهمیت بالایی در توسعه پایدار استان خواهد داشت.

رئیس گروه ارتقاء بهره‌وری و مصرف بهینه آب سازمان آب و برق خوزستان در ادامه تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان از سال ۱۳۹۹ و برای مولدسازی اراضی تحت تملک دولت، توسعه پایدار، مصرف بهینه آب و اشتغال‌زایی، برنامه‌ریزی جهت طراحی ۵ پایلوت آبزی‌پروری در نقاط مختلف استان را در برنامه کاری خود قرار داده است.

حبیب اله بصیرزاده، مدیر اقتصاد و درآمد سازمان آب و برق خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اراضی تحت تملک و بلا استفاده سازمان، اجرای طرح‌های الگویی موفق در زمینه ارتقاء بهره‌وری مصرف آب در استان امری شایسته و قابل تقدیر است که در زمینه آبزی‌پروری از نظرات ادارات مرتبط در جهت پیشبرد اهداف استفاده بهینه آب و توسعه پایدار استان استفاده خواهد شد.

در این کارگاه آموزشی فربد چهرزاد، مدیر پروژه مطالعاتی، به تشریح انواع روش‌های تولید آبزیان پرداخت و مبنای طراحی این مزارع را بر اساس بررسی آمار بلند مدت کمیت و کیفیت آب و نمونه‌ برداری‌های تکمیلی بیان کرد و در ادامه به ارائه ظرفیت هر طرح، آب مورد نیاز، نحوه تصفیه و بازچرخانی آب و زهاب در مزرعه، میزان زهاب تولیدی و کیفیت آن، تجهیزات و مکانیزاسیون مورد نیاز هر طرح و دیگر نکات لازم پرداخت.

محمدطاهر رحیمی، رئیس هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور آساراب نیز ویژگی‌ها و ابعاد فنی پروژه طراحی پایلوت‌های پرورش آبزیان به روش بازچرخانی آب را تشریح و به سوالات حاضرین پاسخ داد.

در ادامه جلسه مجید محمودزاده، کارشناس طرح‌های سرمایه‌گذاری آساراب به ارائه سرمایه‌گذاری در پایلوت‌های آبزی پروری با تشریح پایلوت‌های کرخه، گتوند و دشت آزادگان پرداخت و ضمن بر شمردن مزایا و محدودیت‌های هر کدام، روش مالی منتخب را ارائه داد.

گفتنی است این نشست با استقبال صاحب نظران و متخصصان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، ادارات کل شیلات، محیط زیست استان، دانشگاه شهید چمران اهواز، شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کرخه و شاوور، سرمایه گذار بخش خصوصی، معاونت‌ها و دفاتر مستقل سازمان مواجه شد.

 

کد خبر: 351
  تاریخ خبر : دوشنبه 14 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 14 اسفند 1402
 گل گل جم
 93

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 2,707
  • شناسه IP شما : 3.21.34.0

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)