وزیر نیرو:

با تکمیل طرح آبرسانی غدیر، شهرها و روستاهای این طرح تا ۱۰ سال آب پایدار خواهند داشت

وزیر نیرو گفت: با توسعه و تکمیل طرح آبرسانی غدیر و تقویت ایستگاه‌های پمپاژ w2، شهید چمران و ام الدبس میزان آب انتقالی به شهرها نظر این طرح از ۱۰ متر‌مکعب بر ثانیه به ۲۰ مترمکعب بر ثانبه افزایش خواهد یافت و تا ۱۰ سال آینده آب پایداری خواهند داشت.

 به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،علی اکبر محرابیان امروز شنبه دهم مهرماه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران دلیل سفر خود را بررسی مسائل مربوط به آب و فاضلاب خوزستان به ویژه طرح آبرسانی غدیر عنوان و اظهار کرد: در سفر یکماه پیش دولت با حضور رئیس جمهور برخی طرح ها مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شدند و امروز نیز مهمترین دلیل سفر بررسی نحوه اجرای طرح ها بود.

وی افزود: در یکماه گذشته پروژه تکمیل آبرسانی غدیر سرعت خوبی داشت و بسیاری از جبهه‌های آن فعال بود ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و به همکاران تاکید کردیم که در ادامه کار سرعت خود را بالا ببرند.

وزیر نیرو گفت: مرحله اول طرح آبرسانی غدیر در سال‌های گذشته انجام شد و در هر ثانیه ۱۰ متر مکعب آب از کرخه به شهرهای خوزستان تزریق می‌کند. قرار است با ایجاد ایستگاه‌های جدید و تقویت پمپاژ ایستگاه‌های w2، شهید چمران و ام الدبس این میزان به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه خواه  رسید که منبع آب جدید از رودخانه دز است.

محرابیان ادامه داد: حجم آب برای شهرهای در مسیر طرح آبرسانی غدیر حداقل تا ۱۰ سال آینده کفایت خواهد کرد و آب دز که شیرین‌تر است در شبکه آب شرب خوزستان تزریق خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح جامع فاضلاب اهواز نیز امروز بررسی خواهد شد و طی جلسه ای دیگر طرح‌ها بررسی می‌شوند و در سفرهای آینده نقاط دیگر استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان عنوان کرد:با اجرای طرح غدیر حداقل تا ۱۰ سال آینده آب پایدار برای شهرها و روستاهای مسیر طرح آبرسانی غدیر خواهیم داشت.

کد خبر: 36
  تاریخ خبر : شنبه 10 مهر 1400
 ظاهری
 193

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 225
  • شناسه IP شما : 18.216.32.116

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)