قانون جهش تولید دانش بنیان فرصتی مناسب برای حل چالش های صنعت آب از دریچه تحقیقات

مدیر نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری نشست تشریح ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان و منابع مالی ایجاد شده برای حمایت از تحقیقات و توسعه دانش محور در امور مختلف سازمان خبرداد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، داریوش بهارلویی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۷ فروردین سال جاری نشستی با مدیران عامل شرکت های طرف پیمان، نمایندگان پژوهشی، برخی مدیران سازمانی و رئیس پارک علم و فناوری استان در سالن جلسات بازرسی سازمان آب و برق خوزستان با محوریت معافیت های مالیاتی، ظرفیت های ایجاد منابع مالی جدید برای تحقیق و توسعه و شیوه های استفاده از آن تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان به تشریح موضوع و تبیین قوانین و ظرفیت های مناسب آن پرداخت.

بهارلویی در ادامه اضافه کرد: در این جلسه مفاد قانون جهش تولید دانش بنیان و دستورالعمل های مرتبط و روش های جاری سازی و سود بردن از ظرفیت ها مورد بحث و تبادل نظر توسط شرکت کنندگان قرار گرفت.

مدیر نوآوری، توسعه فناوری و پژوهش های کاربردی تصریح کرد: تامین منابع مالی پژوهش و تحقیق از مسائل و چالش های همیشگی بوده که موجب عدم سرمایه گذاری در بخش تحقیقات می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ظرفیت های جدید در کسب منابع مالی با توجه به تبصره و قانون های حمایتی جدید جهش تولید دانش بنیان موسوم به بند ب ماده ۱۱ و ۱۳ و آیین نامه های اجرایی ابلاغ شده دولت از طریق معافیت های مالیاتی که ظرفیتی مهم و بزرگی را برای همه شرکت ها و سازمان ایجاد می کند، می تواند نقش مهمی در حل این چالش همیشگی ایفا کند.

‌بهارلویی عنوان کرد: حمایت ‌و ‌تعمیق‌ فناوری‌ و ‌استفاده‌ حداکثری ‌از ‌توان ‌شرکت‌های‌ دانش‌بنیان و تشویق سازمان های دولتی به پژوهش و تحقیق، از اهداف مهم این قانون بوده که در این نشست تشریح شد.

وی ضمن تشکر از همراهی مدیران عامل شرکت های طرف پیمان در پایان خاطر نشان کرد: جهت آشنایی کامل و چگونگی سود بردن از این قوانین وبه کار گیری آن در شرکت های تابعه و سازمان، مقرر شد جلساتی با حضور معاونین مالی شرکت ها و سایر سطوح مدیریتی و فنی برگزار شود.

کد خبر: 369
  تاریخ خبر : شنبه 1 اردیبهشت 1403
 گل گل جم
 69

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 1,299
  • شناسه IP شما : 18.116.239.195

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)