ادغام دو دیدگاه علمی و اجرایی گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمان آب و برق خوزستان است

پژوهشگر برتر بخش آب و رئیس گروه سنجش و توزیع آب شرب و صنعت سازمان آب و برق خوزستان معتقد است که ادغام دو دیدگاه علمی و اجرایی و استفاده از نتایج تحقیقاتی کارشناسان می تواند گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمان باشد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مونا محمدی که در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ “دو مقام” رتبه سوم پژهشگران برتر بخش آب وزارت نیرو و پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی استان خوزستان شد، اظهار کرد: با پرهیز از علم گرایی مطلق و یا عدم توجه به نکات علمی در حین کار که موجب خسارت به سازمان خواهد شد، می توان با ادغام دو دیدگاه علمی و اجرایی، در هزینه انجام طرح ها و یا بهینه سازی ها، صرفه جویی های قابل توجهی انجام داد و یا هزینه های بهره برداری و نگهداری را کاهش داد.

وی افزود: امیدوارم نتایج تحقیقات انجام شده از سوی همکاران مختلف درون سازمانی توسط بخش های مربوطه به کار گرفته شود زیرا به این ترتیب می توان گامی مهم در پیشبرد اهداف تعیین شده سازمان برداشت و علاوه بر این، کارهای تیمی و گروهی در سازمان گسترش خواهد یافت.

محمدی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که هر دو عنوان پژوهشگر برتر بخش آب وزارت نیرو و پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی استان به صورت همزمان در یک سال، توسط یک نفر در سطح سازمان کسب می شود، در خصوص پیشینه فعالیت های خود عنوان کرد: در بهمن ۱۳۸۳ با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه شیراز در سازمان آب و برق خوزستان استخدام و در دفتر آب و انرژی به عنوان کارشناس نیروگاه مشغول به کار شدم.

وی ادامه داد: در آذر ماه سال ۱۳۸۴ به مدیریت تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، معاونت طرح و توسعه سد و نیروگاه منتقل شده و تا سال ۱۳۹۵ در آن دفتر با عنوان کارشناس مسئول مکانیک سیالات مشغول به فعالیت بودم.

محمدی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۶ بر اساس چارت تشکیلاتی جدید، معاونت توسعه و بهره برداری سدها شکل گرفت و در اردیبهشت همان سال، در معاونت تازه تاسیس، به سمت رئیس گروه تجهیزات هیدرومکانیکال که زیر مجموعه دفتر فنی سدها بود، منصوب شدم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷موفق به اخذ مدرک دکترای مهندسی مکانیک با گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه شهید چمران اهواز شد، خاطر نشان کرد: پایان نامه خود را با عنوان شبیه سازی جریان درفت تیوب توربین فرانسیس با در نظر گرفتن تزریق آب و هوا به روشی نوین جهت کاهش نوسان­های گرداب در درفت تیوب نیروگاه مارون ارائه دادم.

 وی بیان کرد: در دی ماه  سال۱۳۹۸، به دلیل تجارب و توانایی، با حفظ سمت قبلی، به عنوان مجری سد و نیروگاه جریانی دز انتخاب شدم و در طول مدت زمان ۱۶ سال اشتغال در دفاتر فنی بارها موفق شدم اشکالات ایجاد شده در طراحی­ها را تصحیح کرده و یا تغییر دهم و این موضوع در برخی موارد حتی باعث کاهش هزینه اجرای طرح ها شد.

این پژوهشگر برتر اشاره کرد: بعد از گذشت چهار ماه اشتغال به عنوان مجری سد و نیروگاه جریانی دز، موفق به کسب مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان شدم در حالی که این مجوز در طول دوره ده ساله کسب نشده بود.

محمدی ادامه داد: در تیرماه سال ۱۳۹۹، با ادغام دو معاونت توسعه و بهره برداری سدها و توسعه و بهره برداری نیروگاه­ها، به معاونت آبرسانی منتقل شدم و از آن زمان تاکنون در سمت رئیس گروه سنجش و توزیع آب شرب و صنعت مشغول به کار هستم.

وی یکی از فعالیت­های بسیار مهم خود در این دوره را طراحی و پیاده سازی داشبوردهای مدیریتی آبرسانی در رصدخانه آب و انرژی سازمان عنوان کرد و گفت: به همین دلیل از مدیرعامل وقت لوح تقدیر دریافت کردم همچنین اطلاعات مربوط به آب شرب و صنعت را در طول این مدت مستند سازی کرده و سامانه مانیتورینگ آبرسانی را با همکاری همکاران معاونت آبرسانی سامان دهی و پیگیری کردم. 

محمدی تاکید کرد: در طول دورانبیش از 19 سال خدمت، با توجه به لزوم افزایش دانش بر اساس نوع وظایف محوله، موفق به انتشار یک کتاب با عنوان گاورنر توربین­های آبی در سال 1388،  چاپ 13 مقاله به صورت ISI  و ISC ، ارائه 18 مقاله در کنفرانس­های بین المللی داخلی و خارجی، ارائه یک پنل در کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، ارائه داشبورد آبرسانی در کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه و داوری 13 مقاله در مجلات معتبر و یا کنفرانس­های بین المللی شدم.

وی ادامه داد: علاوه بر این با ارائه [Special Issue] در مجله Water به منظور چاپ نتیجه تحقیقات در زمینه “آخرین پیشرفت­ها در بهره برداری و عملکرد نیروگاه­های برقابی”، به صورت ادیتور مهمان فعال هستم و همه مقالاتی که در این زمینه به مجله ارسال می­شوند را تحت بررسی قرار داده و تاکنون سه مقاله در این زمینه چاپ شده است.

محمدی که در طی دوره اشتغال خود، در ۱۲ کارگروه سازمان عضو بوده و یا همکاری داشته­ و همچنین موفق به کسب ۱۸ لوح تقدیر از مدیرعامل­های سازمان، معاونین و یا مراجع خارج از سازمان شده­است، خاطر نشان کرد: از جمله این لوح تقدیرها علاوه بر دو عنوان استانی و کشوری کسب شده طی سال ۱۴۰۲، می­توان به کسب عنوان مقاله برتر در اولین جشنواره دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دارایی­های فکری بانوان در حوزه آب و برق در سال ۱۳۹۸ و دریافت لوح تقدیر از سوی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، برگزیده شدن به عنوان یکی از ۳۰ ایده برتر جشنواره آب و انرژی و خشکسالی و دریافت لوح تقدیر از سوی رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در سال ۱۳۹۷، کسب عنوان پژوهشگر برتر در محور فنی و مهندسی در استان خوزستان و دریافت لوح تقدیر از سوی استاندار در سال ۱۳۹۵، کسب عنوان پژوهشگر برتر از میان دستگاه­های اجرایی استان خوزستان و دریافت لوح تقدیر از سوی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۸۸ و کسب لوح تقدیر از سوی انجمن مهندسان مکانیک ایران به جهت همکاری با کنفرانس و ارائه پنل در کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

این پژوهشگر برتر که در سال ۱۳۹۹ نیز به عنوان یکی از ۶ برگزیده ممتاز پایان نامه برتر انجمن هیدرولیک ایران انتخاب شده است، هدف خود از انجام تحقیقات متعدد و همکاری با دانشگاه، همزمان با اشتغال در بخش های مختلف سازمان را هماهنگی میان علم و صنعت در سازمان آب و برق خوزستان با پرهیز از علم گرایی مطلق و یا عدم توجه به نکات علمی در حین کار که موجب خسارت به سازمان خواهد شد عنوان کرد و گفت: استفاده از نتایج تحقیقات انجام شده از سوی همکاران مختلف درون سازمانی توسط بخش­های مربوطه، گامی مهم در پیشبرد اهداف تعیین شده بوده و موجب گسترش کارهای تیمی و گروهی در سازمان خواهد شد.

کد خبر: 370
  تاریخ خبر : شنبه 1 اردیبهشت 1403
 گل گل جم
 166

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 859
  • شناسه IP شما : 3.145.143.239

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)