نشست مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با بانوان صنعت آب و برق خوزستان

نشست مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با بانوان صنعت آب و برق خوزستان به منظور بررسی نقطه نظرات بانوان شاغل در سازمان و ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع مشکلات آنها برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، نشست مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده با بانوان صنعت آب و برق خوزستان و با حضور جمعی از معاونین، مشاورین، مسئولین و بانوان علاقه مند سازمان در سالن آمفی تاتر برگزار شد.

سمیه خداپرست در این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه بانوان مسئله نیستند بلکه پیشران حل مسائل هستند، اظهار کرد: بعد از مدیرعاملی اولین بانو در شرکت تولید برق خراسان، دومین مدیرعامل خانم نیز در شرکت برق منطقه‌ای زنجان معارفه شد؛ امیدواریم این روند ادامه پیدا کند؛ چرا که با این رویکرد مسیر رشد برای همه بانوان متخصص مهیا است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۱۵ بانو عضو هیئت مدیره شرکت‌های وزارت نیرو شده اند، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بانوان در جایگاه‌هایی که استحقاق آن را دارند قرار بگیرند و زمینه حضور آنها در سطوح تصمیم ساز کشور محقق شود.

خداپرست در خصوص اهداف برگزاری این نشست هم‌اندیشی اشاره کرد: تجدید بیعت در جهت تحقق اهداف و ماموریت‌های وزارتخانه، تاکید حضور زنان در بحث حوزه‌های مدیریت مصرف، آگاه سازی در زمینه مصرف انرژی و بیان مشکلات بانوان صنعت آب و برق خوزستان، برخی از اهداف برگزاری این نشست است.

وی حضور موثر بانوان در مدیریت مصرف انرژی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مادران، مدیران خانه هستند و می توانند روش های استفاده صحیح از‌منابع را به فرزندان خود آموزش دهند و این مهم نیازمند آگاه سازی بانوان است.

خداپرست با بیان اینکه بانوان مسئله نیستند بلکه پیشران حل مسائل هستند، خاطر نشان کرد: خوزستان قطب صنعتی کشور و بسیار توانمند است، اصلاح سبک زندگی از شما بانوان صنعت آب و برق که می دانید برق با چه سختی تولید می شود شروع می شود باید مراقب منابع آبی و برقی خود باشیم تا به پایداری شبکه برق در پیک تابستان کمک کنیم.

مشاور وزیر نیرو در امور بانوان و خانواده از انعقاد تفاهم نامه با مشاور امور زنان در وزارت کشاورزی و دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه به منظور آموزش زنان روستایی در خصوص مصرف صحیح منابع آب و برق است که پیرو آن انتظار داریم مشاوران ما با دفاتر اجرایی استان ها در جهت آگاه سازی ،ترویج سبک زندگی و تشریح وضعیت آب و برق تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: مشاوران ما در حوزه زنان سازمان آب و برق خوزستان تا کنون عملکرد خوبی داشته اند؛ تحصیلات عالی و سهم مدیریتی بانوان در سازمان نیز خوب بوده است؛ امروز اینجا هستیم که موانع را از جلوی راه برداریم و تلاش ما این است که آسایش و آرامش بانوان در محل کار بیشتر شود.

خداپرست در خصوص بحث جوانی جمعیت عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ قانون جوانی جمعیت ابلاغ شد و همه شرکت‌ها ملزم هستند تمام بندهای آن را اجرا کنند. بحث مهد کودک و اتاق مادر و کودک از جمله بحث‌های مهم است که امروز پیگیری می‌شود که در سازمان آب و برق و شرکت‌های زیر مجموعه به چه صورت اجرا شده است.

وی در پایان گفت: بانوان خودشان باید برای خود احترام قائل شوند و با شبکه و تیم سازی در جهت حل مسائل و بحث های اجتماعی با یکدیگر تبادل نظر کنند.

در پایان این نشست بانوان صنعت آب و برق خوزستان مشکلات و مسائل خود را بیان کردند و مشاور امور بانوان و خانواده وزارت نیرو نیز پس از شنیدن مطالبات آنها برای برخی موارد راهکار هایی را ارائه کرد و اطمینان داد موارد مطرح شده را بررسی و پیگیری می کند.

 

کد خبر: 388
  تاریخ خبر : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
 گل گل جم
 128

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 906
  • شناسه IP شما : 3.147.85.108

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)