اقدامات امور آب منطقه مرکز خوزستان در تنش آبی سال 1400

مدیرامور آب منطقه مرکز خوزستان اقدامات انجام شده در خشکسالی تابستان 1400 را تشریح کرد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ عزیز ایزدیار گفت: در راستای اقدامات انجام شده در مدیریت خشکسالی تابستان ۱۴۰۰ باتوجه به اهمیت شرایط خشکسالی در استان خوزستان، امور آب مرکز که در ۴ شهرستان اهواز،حمیدیه،کارون و باوی مسئولیت حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی را به عهده دارد از ابتدای سال جاری در فروردین فعالیت خود را شروع کرد.

 

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده این بود که با تمام مسئولین محلی که در ارتباط با موضوع کشاورزی فعالیت دارند، مکاتبات لازم انجام شد و ۱۳۳ جلسه توجیحی بصورت مستمر با کشاورزان، فرمانداران و بخشداران در مناطق تحت پوشش امور آب مرکز برگزار گردید.

 

مدیرامور آب منطقه مرکز بیان کرد: جهت آگاه سازی بهره‌برداران اخطاریه هایی به صورت فردی به آنها ابلاغ شد و همچنین تعداد ۲۶ بنر برای تبلیغات محیطی جهت فرهنگ سازی نصب و به کشاورزان مشاوره های لازم برای رعایت الگوی کشت در شرایط خشکسالی داده شد.

 

وی ادامه داد: در راستای اطلاعیه ها و اخطاریه هایی خشکسالی گروه های گشت و بازرسی به صورت مرتب به محل اعزام شدند تا کشاورزان محترم را از شرایط پیش‌رو آگاه کنند.

 

عزیز ایزدیار عنوان کرد: اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی امور آب مرکز باعث شد که سطح زیر کشت برنج به ۶۵ درصد سال قبل برسد اما با توجه به اینکه برنج یک کشت سودآور و پرطرفدار می باشد نیاز است که دیگر دستگاه های اجرایی در جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر همکاری بیشتری انجام دهند.

 

مدیرامور آب مرکز تصریح کرد: امور آب مرکز در راستای حفاظت از منابع آب استان و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز با متخلفانی که اقدام به برداشت غیر مجاز کرده بودند با همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی اقدامات قانونی را برای توقیف و جلوگیری از منصوبات برقی مانند موتور تلمبه ها و ... در چهار شهرستان حمیدیه، اهواز، کارون و باوی انجام داد.

 

 

وی در پایان گفت: ما امیدواریم با تمام این اقدامات و فعالیت هایی که از سوی پرسنل امور آب مرکز و سازمان آب و برق خوزستان انجام شد باعث شود که در سال‌های آتی شاهد کاهش برداشت های غیر مجاز در سطح منطقه باشیم که این امر سبب حفاظت در منابع آبهای سطحی و زیرزمینی استان خوزستان می‌شود.

کد خبر: 63
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 11 آبان 1400
 ظاهری
 765

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 612
  • شناسه IP شما : 3.131.13.194

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)