برنامه ریزی ، نظارت و هماهنگی فعالیت های مالی شرکت در کلیه زمینه های تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب، پرداخت هزینه های جاری و عمرانی، نگهداری حسابها ، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز
نظارت بر وصول درآمدها و هزینه ها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرتها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص درآمدها و هزینه ها با هماهنگی معاونتهای مربوطه
برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی در تهیه و تنظیم دستورالعمل های لازم در زمینه های امور اداری و مالی و پیشنهاد آنها جهت تأیید و تصویب و ابلاغ به واحدها و پیگیری انجام امور
برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای عملیات کارگزینی شامل: امور انتصاب، ترفیع ، انتقال، جابجائی، بازخرید سنوات خدمت، استعفا، ماموریتها و مرخصی ها ، صدور احکام و ابلاغ های مربوطه و سایر امور مربوطه
برنامه ریزی، نظارت و انجام هماهنگی های لازم در اجرای برنامه ها و طرحهای حقوق و مزایا، بازنشستگی ، رفاه و سایر مسائل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوششهای بیمه ای، تسهیلات مالی و غیر مالی، امور درمان، خدمات عمومی، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل
نظارت بر امور ورزش و انجام هماهنگی و تأمین امکانات اولیه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه
نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامه ها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد و مدارک در پرونده های پرسنلی و اداری ، نظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل
برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها، دستگاهها، ماشین آلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز تنظیف، نامه رسانی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت
برنامه ریزی و نظارت بر مبادله قراردادهای بازرگانی ، عملیات تعمیر و نگهداری امور خدماتی
برنامه ریزی و نظارت بر مدیریت انبارها و اموال
برنامه ریزی و نظارت لازم در جهت تأمین نیازمندیهای شرکت به قطعات و ماشین آلات، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری
نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال
برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه مسائل اداری و مالی شرکت و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط
انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روشها و ارائه همکاریهای لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روشهایی که منجر به سوددهی شرکت می شود
انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقت نامه های شرکت با مجریان طرحها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی