شرح وظایف دفتر قراردادها
به منظور ایجاد رویه ای هماهنگ و واحد در امور مربوط به قراردادهای سازمان آب و برق خوزستان که شامل نحوة برگزاری مناقصات و انتخاب فروشندگان، سازندگان، پیمانکاران، مشاوران و رسیدگی به موارد قراردادی پروژه های اجرایی و مطالعاتی و نیز نظارت بر حسن اجرای بخشنامه ها و ضوابط قانونی ابلاغ شده توسط وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قانون محاسبات عمومی و سایر قوانین جاری کشور و هم چنین به منظور ایجاد سهولت در اتخاذ تدابیر و اعمال نظارت ، بدینوسیله شرح وظایف این دفتر به شرح زیر می باشد.
ردیف |
شرح وظایف دفتر قراردادها |
1 |
هدایت و راهبری فرآیند برگزاری مناقصات |
2 |
نظارت بر تنظیم، عقد و ابلاغ قرارداد با تامین کنندگان کالا و خدمات و انجام پیگیری های مربوطه |
3 |
بررسی و تایید پیمانکاران و مشاوران پیشنهادی برای واگذاری کار بصورت ترک تشریفات |
4 |
مشارکت در بررسی توانایی، امکانات و ظرفیت کاری پیمانکاران و مشاورین حائز کمترین قیمت پیشنهادی در مناقصات |
5 |
نظارت بر تهیه فهرست بلند از مشاورین حائز صلاحیت جهت انجام استعلام قیمت |
6 |
نظارت بر تدوین و تعیین معیارهای ارزیابی کیفی و فنی مشاورین |
7 |
نظارت بر بررسی تغییر مقادیر، تمدید زمان، تغییر مفاد، خدمات اضافی، خدمات جنبی، فسخ، خاتمه و تعلیق قراردادها |
8 |
بررسی و اظهار نظر در خصوص تقاضای پرداخت خسارت به پیمانکار |
9 |
نظارت بر بررسی و تایید برخی از صورت وضعیت های پیمانکاران (صورت وضعیت قطعی و صورت وضعیت هایی که در دستورالعمل مربوط تعیین شده) |
10 |
نظارت بر کمیسیون های تحویل (تحویل زمین، تحویل کالا و تجهیزات، تحویل موقت، تحویل قطعی)، کمیسیون طبقه بندی خاک و کمیسیون تراز آب زیرزمینی و سایر کمیسیون ها حسب لزوم به عنوان نماینده دفتر قراردادها |
11 |
اعمال حکمیت در خصوص موارد اختلاف پیمانکاران و مشاوران و یا ادعاهای خاص پیمانکاران |
12 |
بررسی و تایید صورت وضعیت تعدیل نهایی پیمانکاران |
13 |
نظارت بر ایجاد و بروزرسانی سامانه قراردادها و نگهداشت کلیه اطلاعات لازم از قراردادها |
مدیریت قراردادها:خانم عاطفه جلالی